Docs

Channel 5 investigates Ardent doc

The U.K.'s Channel 5 is in the uncomfortable position of having to investigate allegations that Ardent Productions - the London-based company run by the Queen's youngest son, Prince Edward - made a documentary full of fabrications.
February 1, 2002

The U.K.’s Channel 5 is in the uncomfortable position of having to investigate allegations that Ardent Productions – the London-based company run by the Queen’s youngest son, Prince Edward – made a documentary full of fabrications.

The program in question, X-Pats, supposedly exposed the shocking behavior of British citizens living in Singapore. But, the main subject in the program, Corin Greenhow, confessed to the London Daily Mirror that ‘it was like a fictional movie.’

In response to Greenhow’s claims, the broadcaster stated, ‘Channel 5 has to rely on the honest practices of its producers. We undertook all reasonable inquiries concerning this program and Ardent Productions gave us no indication that there was any cause for concern. We will be looking into this and, following inquiries, take any appropriate action. Anyone who obviously set out to deliberately mislead Channel 5 is doing a great disservice to our viewers and this is something we do not take lightly.’

Ardent chairman Malcolm Cockren gave a statement to the British Press Association on behalf of his company, which said, ‘The program is genuine, there was no reconstruction. Edward Wessex was not involved. We welcome any investigation into the allegations and are happy to assist in any way.’

About The Author
Meagan Kashty is an associate editor of realscreen, an international print and online magazine that covers the non-fiction film and television industries. Meagan is an award-winning business journalist. Prior to joining the realscreen team, Meagan was online editor of Canadian Grocer, named Magazine of the Year at the 2015 Canadian Business Media Awards. She can be reached at mkashty@brunico.com, and you can follow her on Twitter @MegKashty

Menu

Search